Saturday, December 5, 2015

Dia

Aku suka masa mula mula masuk CFS tahun lepas. Habis kelas terus jumpa dia di Ainon Bakery. Boleh dikatakan every week aku jumpa dia. Kalau sesiapa yang kenal dia, mesti takkan lepas sebab dia terbaik !
Sekarang aku masih ingin bertemu dengannya namun apa dayaku kerana Program Asasiku di CFS telah tamat baru baru ini. Alhamdulillah.
Nak dijadikan cerita, waktu cuti ni aku terjumpa kawan dia di Internet. Apa lagi, mula lah discover apa yang ada. Selepas beberapa minggu aku tunggu, dan penantian ini sememangnya akan berakhir namun tak tahu bila ia akan berakhir.
Memandangkan haritu aku tak banyak kerja kat rumah sebab tempahan manik dah siap, kerja kerja rumah pun dah selesai, apa lagi aku terus keluar untuk mencari sesuatu bagi merealisasikan impian aku bertemu dengannya. Sesampainya di rumah aku terus memulakan apa yang ditunggu tunggu selama ni. Buat apa wehhh?!
.
.
.
Taraaaaa !
Cream puff in the house !
.
.
.
Haaa, dia ni lah aku nak jumpa sangat sangat tu. Serius, pertama kali aku makan kat CFS dulu, memang aku tak boleh duduk diam selagi aku tak buat dan makan dia. Tak susah mana pun nak siapkan cream puff ni. Dia mengembang dengan sekembang kembangnya. Penuh tray. Dari adunan tu aku dapat buat 15 biji cream puff. Kalau orang lain buat kecil kecil mungkin boleh dapat lagi banyak. And filling puff tu ada extra. Aku paipkan dalam puff sampai dalam puff tu penuh. Kalau makan memang filling dia akan meleleh tapi sedap!
Jangan salah faham dengan entry kali ni ya. Saja bagi suspen sikit apa benda yang aku nak cerita. Serius takda kaitan dengan makhluk yang bernama manusia sebab entry ni memang mengenai makanan yang aku suka. Lama tak update blog, ini la jadinya. Imaginasi melebih lebih.
Aku selit sekali gambar cream puff yang aku buat baru baru ni. Selamat mencabar diri membuat cream puff dan selamat menikmatinya ~

No comments: